Enkel lista

När fick du reda på att du var gravid?
Hm... I början av Juni

Var bebisen planerad?
Nej

Vad heter ditt barn?
Hans Erik Lucas Tyresgård

När var du beräknad att föda?
Först den 5:e feb och sen den 8:e efter RUL i vecka 18

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nepp, 4:e feb

Hur stor var barnet vid födseln?
3655

Hur lång tid tog förlossningen?
Första känningarna var 23:00 han kom 09:07 samma morgon.


Hur började din förlossning?
En värk vid 11 sen regelbudna värkar vid 12-1 tiden

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in?
Helt öppen

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
27 minuter

Blev det komplikationer?
Nej

Var du rädd för något?
Ja, allting! Hehe

Skrek du?
Ja på slutet

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag, Erik en underbart bra Barnmorska och en kvinnlig äldre student och på slutet en barnmorska till.

Hade du någon nära med dig?
Ja min Erik såklart!

Tog du någon smärtlindring?

Eh... Ville ha allt! Men det var försent så jag fick lite lustgas (som dom tog ifrån mig :()

Är du tillsammans med barnets pappa?
Jajemän

Tog ni reda på könet?
Ja men dom kunde inte riktigt se, men hon trodde pojke

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
(Pojke)

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
En gång är ingen gång. Men tydligen var det de

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
njae, vi hade spekulerat lite, men vi ville se bebisen först

Hade du en svår graviditet:
Hm... Ja, den gills ju inte till en normal iallafall.

Mådde du illa?
JA! LÄÄÄÄÄNGE! (Hyperemesis gravidarum)

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Jag tycker det räcker med 1.

Har du fått några bristningar?
Mamma Zebra

Var du nervös inför förlossningen?
Enormt! Men gick på Aurora samtal och då blev det lite bättre

Hade du några cravings?
Små och korta, när jag fick det jag ville ha så räckte det. Men juice i slutet.

Vad gillade du för mat?
Vanlig mat :)

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Halvt panik faktiskt

När kände du första sparkarna?
Tidigt! Vecka 12 började jag känna något

Bästa graviditetsminne?
Hm... Jag kan faktiskt inte komma på något, för mig var det 9 månader av skit känns det som.

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
vecka 3, illamåendet började komma och ont i magen och bröst och blödde näsblod som en galning

Hur mycket gick du upp i vikt?
Massor!

Hur länge ammade du?
Ammar fortfarande han är ju bara 19 dagar

Hur blev ditt hår?
Det växte massor i början och har blivit tjockt

Vem är barnet mest lik?
Båda, han har egna drag.

Vad är det bästa med att ha barn?
känslan

Vad är det sämsta med att ha barn?
Hm, inget ligga på ett tag, onda eftervärkar och sömnbristen o ömma nippels

Är ditt barn döpt?
Nej, men blir tillsammans med Cassandra den 21 Maj

Hur gammal är barnet nu?
19 dagar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0